EtusivuCannes 2007Suomalaiset Cannes-menestyjätLehdistötiedotteetCannes-infoPalauteYhteystiedot
 

Suomalaiset tuomarit

Suomen tuomarit tämän vuoden Cannes Lions -mainosfestivaaleilla ovat AD Leena Periaho sekä planner Sami Keinänen. Family Inc:ssä työskentelevä Periaho tuomaroi ulkomainosten Outdoor-sarjaa ja hasan&partnersilla työskentelevä Keinänen Cyber-sarjaa. Periaho on aikaisemmin toiminut muun muassa Cannesin ennakkotuomaristossa, Keinänen saman organisaation järjestämän Eurobestin tuomaristossa.

Suomalaisten tuomareiden sarjat määritellään kilpailumenestyksen sekä lähetettyjen töiden lukumäärän perusteella. Cannes Lionsin virallinen edustaja Kärkimedia nimeää sen jälkeen kuhunkin tuomaripaikkaan kolme ehdokasta.

”Kunkin ehdokkaan tulee olla kokenut, arvostettu ja kansainvälistä tunnustusta saavuttanut suunnittelija. Lopullisessa valinnassa Cannes Lions ottaa huomioon sen, että yksikään toimistoketju ei ole yliedustettuna yhdessäkään sarjassa”, Kärkimedian brandijohtaja Marja Isokangas-Huiko valottaa tuomareiden valintaprosessia.

Cannesin mainosfestivaalit järjestetään 15-21.6.2008. Cannes Lionsin virallisena edustaja Kärkimedia haluaa puhua paremman mainonnan puolesta.

Lisätiedot: Marja Isokangas-Huiko, Kärkimedia, 040 5588 066

Viime vuonna Suomi sai Cannesiin kaksi tuomaria. Zoupida Benkhellat (Bob Helsinki) tuomaroi Outdoor -sarjassa ja Paavo Perttula (Valve) Cyber -sarjassa.